Opis projektu
Biblioteka jest miejscem publicznym, ogólnodostępnym, służącym wszystkim mieszkańcom miasta i starającym się zaspokoić potrzeby każdej grupy wiekowej i społecznej. Zróżnicowana oferta czytelnicza i kulturalna pozwoli odpowiedzieć na oczekiwania każdej z grup czytelników. Zakup nowości wydawniczych, zbiorów multimedialnych i gier planszowych zwiększy atrakcyjność biblioteki, przyciągnie nowych czytelników i wpłynie na wzrost czytelnictwa. Słuchanie audiobooków jest alternatywą dla osób zapracowanych, które mogą słuchać książek w trakcie wykonywania innych czynności. Stanowi także remedium na wykluczenie czytelnictwa osób starszych, którym wiek i choroby wzroku uniemożliwiają czytanie. Prezentacja nowości wydawniczych nastąpi w czasie wydarzeń promujących czytelnictwo organizowanych dla mieszkańców w Tygodniu Bibliotek (spotkanie autorskie, lekcje biblioteczne, gra miejska).
Zwiększenie i uatrakcyjnienie kolekcji gier planszowych w bibliotece będzie okazją do rodzinnego spędzenia czasu, spotkań ze znajomymi i ich wspólny, dłuższy popyt w bibliotece. Planszówki są bardzo popularne wśród dzieci, nastolatków i dorosłych. Zaprezentowanie nowych zbiorów multimedialnych i gier planszowych nastąpi w czasie cyklu Rodzinnych Warsztatów Gier Planszowych oraz Turnieju Gier Planszowych w Światowym Dniu Planszówek zorganizowanych w Bibliotece.
Dostęp do literatury poprzez platformy e-booków jest ofertą bardzo cenioną przez młodych czytelników. Zapotrzebowanie na kody jest większe nic ich dotychczas oferowana przez bibliotekę liczba. Dzięki pozyskanym środkom będzie możliwość zakupu dodatkowych 350 miesięcznych kodów dostępu do platformy e-booków, co z pewnością ucieszy mieszkańców Malborka.Celem projektu jest systematyczne powiększanie księgozbioru oraz oferty czytelniczej i edukacyjnej filii Miejskiej Biblioteki Publicznej poprzez zakup nowości wydawniczych dla dorosłych oraz literatury dla dzieci i młodzieży. Poza tradycyjną książką papierową zakupione zostaną:
- audiobooki (książki mówione), które cieszą się zainteresowaniem wśród czytelników, szczególnie osób starszych, z dysleksją oraz dysfunkcjami wzroku
- kody dostępu do platformy e-booków (książki elektroniczne) - umożliwiające nieograniczony dostęp do książek w każdym miejscu i o każdej porze
- wydawnictwa multimedialne (filmy DVD i gry na konsole) szczególnie poszukiwanie przez młodzież i dzieci
- gry planszowe, które przyciągają do biblioteki całe rodziny
Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcęLp. | Część składowa | Łączny koszt |
---|
1 | Zakup nowości wydawniczych | 5 500 zł |
2 | Zakup audiobooków | 2 000 zł |
3 | Zakup multimediów (filmy DVD, płyty muzyczne CD, gry na konsole) | 7 000 zł |
4 | Zakup kodów dostępu do platformy e-booków | 5 500 zł |
5 | Zakup gier planszowych | 2 000 zł |
6 | Organizacja spotkania autorskiego | 2 000 zł |
7 | Zakup nagród dla zwycięzców turnieju gier planszowych | 1 000 zł |
Łącznie: 25 000 zł |
Projekt nie generuje kosztów utrzymania w kolejnych latach
Status projektu
Zweryfikowany pozytywnie